Devirdaim Pompası Nedir?
İçindekiler
Devirdaim Pompası Nedir?
Devirdaim pompası aracınızın önemli bir parçasıdır. Düzenli olarak değiştirilmesi yerine bakım gerektiren bir bileşendir. Devirdaim pompası nedir, devirdaim pompası maliyeti ne kadardır, devirdaim pompası nasıl değiştirilir gibi soruları bu yazımızda yanıtlayacağız.
Devirdaim pompası, motor sıcaklığını düşürmek ve belirli bir seviyede tutmak için çalışan soğutma sisteminin bir bileşenidir. Soğutma sisteminde sürekli su sirkülasyonu sağladığı için devirdaim pompası olarak adlandırılır.
Devirdaim Pompası Nasıl Çalışır?
Bir araba motorunun düzgün çalışması devirdaim pompasına bağlıdır. Çünkü motorun ideal çalışma sıcaklığını korur ve soğutma sıvısının motor bloğu, hortumlar ve radyatör içinde dolaşmasını sağlar. Krank mili kasnağından güç aktarmak için bir kayış kullanarak çalışır.
Bir otomobildeki devirdaim pompası, radyatör ve motor arasında ısıtılmış veya soğutulmuş suyu aktarmak için pervane kanatları ve merkezkaç kuvveti kullanır.
Motor suyu devirdaim pompasından geçtikten sonra radyatöre doğru gider. Radyatör petekleri üzerinden esen hava suyu soğutur. Hortumlar yardımıyla soğutulan su radyatörden çıkar ve işlemin başladığı su pompasına geri döner.
Hemen AraDevirdaim Pompası Çeşitleri
Aracın motor teknolojisine göre çeşitli devirdaim pompaları kullanılmaktadır. Soğutucu sıvıyı sürekli sirküle etmek olan devirdaim pompasının işlevi, pompaların tipleri ve tasarımları değişse de her çeşit pompada ortaktır. İki tip devirdaim pompası mevcuttur.
Açık Tip Devirdaim Pompaları: Bu pompa tipi triger setiyle bağlı olarak çalışır. Triger kayışı hareketini yönlendirir. Açık tip devirdaim pompalarını değiştirmek için triger kayışı çıkarılmalıdır. Değişimi, diğer pompa çeşitlerine göre çok daha zor ve zaman gerektiren bir işlemdir.
Kapalı Tip Devirdaim Pompaları: Muhafazalı pompalar hareket enerjilerini V kayışından alırlar. Bu pompalar triger sistemine bağlı değillerdir. Sökülmeleri ve değiştirilmesi daha kolaydır.
Devirdaim Pompası Ne Zaman Değişir?
Devirdaim pompasının değişimi için belirlenmiş bir zaman aralığı bulunmasa da araç kullanım süreciniz boyunca arızalandığı durumlarda değiştirmeniz gerekir. Devirdaim pompası arızalandığında genellikle değiştirilir. Bir örnek vermek gerekirse, 100.000 kilometrede bir aracınızın triger kayışını değiştirmek için CNR Motors’a geldiğinizde ustalarımız devirdaim pompanızı da kontrol eder. Ustanız devirdaim pompasının iyi durumda olduğunu fark ederse, herhangi bir işlem yapmaya gerek yoktur. Eğer devirdaim pompanız yıpranmış ise, triger kayışı değişimi işlemi yapılırken devirdaim pompasının da değişmesi mantıklı olacaktır çünkü; 20.000 KM sonra arızalanıp değişmesi gerektiğinde Triger kayışını değiştirmek için ödediğinize yakın bir işçilik maliyeti ödemeniz gerekecektir.
Aracın triger setini değiştirirken devirdaim pompasını da değiştirmek mantıklı olacaktır. Bu sayede hem kafanızda bir soru işareti kalmayacak hem de sonradan yüksek bir işçilik maliyeti ödemek zorunda kalmayacaksınız. Devirdaim pompası değiştirildiğinde zamanlamanın da ayarlanmasını öneriyoruz.
Hemen AraÜrünümüze göz atın partner-sponsored GlassesHer zevke ve bütçeye uygun çeşitli seçeneklerle online satın alınabilecek
Aracınızın bir parçası arızalandığında, değişim yerine tamir etme yolunu seçebileceğiniz parçalar vardır. Devirdaim pompası bu parçalardan değildir. Motoru soğuk tutmadaki hayati işlevi nedeniyle pompa arızalanırsa motor çok hızlı bir şekilde hasar görür. Arızalı bir su pompasını değiştirmek zaman ve çaba gerektirir, ancak bunu mümkün olan en kısa sürede yapmak motorunuzu korumanıza yardımcı olur. Devirdaim pompanızın arızalı olduğunu işaret eden durumlara bir göz atalım.
Zayıf Sirkülasyon
Soğutucu sıvı, devirdaim pompası tarafından motor çevresinde ve radyatör boyunca dolaştırılır. Suyun aktığı hortumlar ve boru hatları hızlı hareketi ile ısınır. Bileşenler aşırı ısıya maruz kaldıklarında bükülebilir, eriyebilir, kaynaşabilir, kırılabilir ve yapısal olarak zayıflayabilir. Bu tür sorunları dışarıdan fark etmek mümkündür.
Su Kaçağı
Bu durumda sirkülasyon pompası kısa süre içerisinde arızalanabilir. Arabanın ön tarafında önemli bir Soğutma Sıvısı sızıntısı olduğunu göreceksiniz. Araba gece boyunca bırakıldıktan sonra yerde bir su birikintisi varsa ve turuncu, yeşil veya mavi renkte sıvı fark ederseniz (kullandığınız soğutma sıvısının türüne bağlı olarak), devirdaim pompasından şüphelenmelisiniz. Bu sorunla karşılaşırsanız servisinizle iletişime geçin.
Hemen AraSızıntı
Zamanla, sızıntı sonucu pompanın etrafında bir miktar atık birikecektir. Dışarıda soğutma sıvısı birikintileri veya pompanın aşağısına inen soğutma sıvısı izleri olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ek olarak, pompanın çevresinde pas oluşabilir ve yakından bakarsanız, montaj yüzeyinde kavitasyon (sıvıda boşluk oluşumu) veya oyuklaşma (metalde küçük delikler bırakan korozyon) fark edebilirsiniz. Bütün bunlar kademeli bir sızıntıya işaret ediyor. Hemen arızalanmasa da bu, düşük soğutma sıvısı durumuna yol açar.
Ses ve Gürültü
Hızlanma, gevşek bir V-kayışının sızlanma sesini yükseltir. Bunun için V kayışı gergi yatağı sıkılabilir veya gergi değiştirilebilir. Bununla birlikte, motorun önünden gelen bir sürtünme veya sürtünme sesi duyarsanız, bu su pompasının veya yatağın arızalı olduğunun bir işareti olabilir. Motorun ön tarafında arızalanabilecek çok sayıda yatak vardır, ancak her durumda, sorunu teşhis edip gidermek için motoru hemen bir servise götürmelisiniz.
Hemen AraAşırı Isınma – Hararet
Pompa arızası motorunuzun aşırı ısınmasına neden olur. Diğer potansiyel semptomlardan herhangi birini fark etmediyseniz buna dikkat edin. “Düşük Soğutma Sıvısı” ışığı görünürse arabanızı durdurun. Su eklemeden önce motorun soğumasını bekleyin. Ardından, önemli bir sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Hararet göstergesi normalin üzerine çıkarsa veya hararet uyarı lambası yanarsa kenara çekin, aracınızı durdurun ve servis merkezini arayarak durumu izah edin.
Buhar
Radyatörünüzden veya kaputunuzun altından duman veya buhar çıkıyorsa, motorunuz çok sıcaktır ve muhtemelen ciddi şekilde hasar görmüştür. Arabanızı hemen durdurun, ardından destek için arayın. Sıcak soğutma sıvısı gibi sorunları ve diğer öngörülemeyen tehlikeleri önlemek için, incelemeden önce motorun soğumasını bekleyin.
Sirkülasyon pompasını tamir etmek mümkün mü?
Aracınızın devirdaim pompası tamir edilemez veya revizyon yapılamaz. Devirdaim pompaları için tamir kitleri üretilmemektedir. Bunun nedeni, pompanın çok pahalı olmamasıdır. Sonuç olarak devirdaim pompanız bozulduğunda yeni bir pompa temin edilmelidir.
Hemen Ara
Diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz: