direksiyon_pompasi

Direksiyon Pompası Nasıl Tamir Edilir?

Direksiyon Pompası Nasıl Tamir Edilir?

Yetkili servislerde bir arıza olması durumunda tamir işlemine başlamak yerine hemen yenisinin takılması önerilir. Oto sanayi sitelerini tamir eden bazı işletmelere rastlayabilirsiniz. Arızanın büyüklüğüne göre “pompa tamircisi” olarak bilinen bir grup esnaf onarım işlemini gerçekleştirebilmektedir. Burada arızanın boyutu önemlidir; örneğin, direksiyon pompası tamamen yemişse, hidrolik bidonda talaş bulursanız yapabileceğiniz pek bir şey yoktur.

Direksiyon Pompası Arızası

Bu, iç kısmın tamamen parçalandığını gösterir. Tamir ettirmek isteseniz bile parçaların neredeyse tamamı değiştirileceği için tamirin maliyeti değiştirme maliyetini aşacaktır. Sonuç olarak, iyi çalışan yeni bir sisteme sahip olmak size fayda sağlayacaktır. Örnek vermek gerekirse, elektrikli direksiyon pompalarında sık görülen bir arıza, direksiyon simidinin sertleşmesi ve dönüşün zorlaşmasıdır. Genelde motorun çalışmasına izin veren yeşil entegre bu arızaya neden olur. Bu entegrenin nasıl kullanıldığına bağlı olarak lehimlerde oksitlenme veya kırılma şeklinde görünebilir. Yetenekli bir elektrik teknisyeni oksidasyonu giderebilir, lehimleri değiştirebilir ve sisteme yeniden enerji verebilir.

 

Size yansıtacakları onarım maliyeti arızanın büyüklüğü ile orantılıdır. Her şeyden önce, arızalı bileşen tanımlanmalıdır. Arıza tespiti sonrasında fiyat toplayabilir ve fiyat araştırması için ihtiyacınıza en uygun firmayı seçebilirsiniz. Fiyatın yanı sıra firmaya özel araştırma yapmanızı, kullanıcı yorumlarını okumanızı ve sonrasında memnuniyet oranlarını ve verdikleri fiyatı değerlendirmenizi öneririz. CNR Motors servis danışmanınızdan direksiyon pompası onarım teklifi alın. Size bazı opsiyonlar sunalım. Bu şekilde az ya da çok fikriniz olacaktır.

 

Talaş kırıntıları da olası bir arızayı işaret edebilir. Sistem bir arıza nedeniyle yağ emişine ek olarak hava emişine maruz kalırsa, basınç yükselip alçalırken darbelere açık hale gelir. Bu, kırılmalara neden olur. Arıza bu seviyeye gelmeden önlem alınırsa olası bir tamir mümkündür. Örneğin, hava girişini devre dışı bırakmalıyız. Neden hava alıyor olabilir?

  • Hidrolik yağı eskiyse ve dinlenmemişse
  • Dönen sıvı doğrudan pompanın emişine girerse
  • Emiş hattı borularında veya bağlantı parçalarında kaçak varsa.

Böyle durumlarda sıvı emişi dışında hava girişinin kontrolü de önemlidir. Bu aşamadaki belirtileri fark ederseniz arızanın büyümesini önceden engelleyebilirsiniz.

 

Diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz:

Bize WhatsApp'tan Ulaşın!
1