EGR Valfi Nedir?
EGR Valfi Nedir?
Genellikle egzoz gazı devridaimi olarak bilinen EGR, bu işlemin kısaltmasıdır. Hem dizel hem de benzinli motorlarda kullanır. Nitrojen oksit (NOx) çıkışını azaltmak için egzoz gazı devridaim sistemleri kullanılır. Egzoz gazının bir kısmı tekrar yanma için kullanılır. Devridaim miktarı motorun elektronik kontrol ünitesi (ECU) tarafından belirlenir. Bu bölümde EGR sisteminin genel yapısı açıklayacağız.
EGR Sistemi; Motor devri, hava giriş hacmi, hava sıcaklığı ve hava enjeksiyon hacmi gibi değişkenlere bağlı olarak çalışır. Egzoz gazı devridaimi(EGR), yanma odasındaki yanma sıcaklığını düşürerek, egzoz gazının bir kısmını egzoz manifoldundan yanma odasına geri göndererek nitrojen oksit oluşumunu azaltır.
Emme ve egzoz manifoldları arasında EGR sistemi çalışır. EGR sistemi, metal bir borunun kullanılmasıyla egzoz gazını egzoz manifoldundan çıkarır, soğutur (EGR soğutucuyu kullanarak), hacmini doğru bir şekilde düzenler ve emme manifoldu girişine besler.
- Egzoz gazı emilen hava ile birleştiğinde yanma reaksiyonu yavaşlar.
- Yanma sıcaklığı düşer.
- Düşük yanma sıcaklığı, Azot Oksit’in azalmasını sağlar.
Egzoz gazı sirkülasyonunun nasıl yönetileceğini belirlemek için ECU’daki bir tablo kullanılır.
Hemen AraEGR Valfi Arızası Belirtileri
EGR valfi arızalandığında aracın çekişi azalacak, hızlanması gecikecek ve egzoz emisyonları yükselecektir. Motor çalışırken vuruntu titreşimi ve çalıştırma sorunları olabilir. Sürücü için gösterge panelinde arıza lambası yanacaktır. EGR valfi arızalandığında yenisinin takılması gerekir. En yaygın EGR arızları şunlardır:
- EGR valfinde kir birikmesi. Zamanla, kanalı açıp kapatan kanat kurumla (karbon birikintileri) kaplanacaktır. Bu senaryoda EGR valfi tamamen kapanmayabilir, açık ve kapalı konumlar arasında kalabilir veya açık kalabilir. EGR valfinin kapak kısmının temizlenmesi gerekiyor. Kirlilik, EGR valfinin açık kalmasına neden olur, bu da egzozda oluşan kurum miktarını artırır ve EGR valfinin kirlenme oranını hızlandırır. Sonunda piston kafasında ve valflerde karbon birikintileri birikebilir. Yukarıdaki makalemiz aracılığıyla, en sevdiğiniz markaların her durum için çeşitli uzunluklarda, renklerde ve stillerde en son elbiselerini önerebiliriz.
- Gaz kelebeğini düzenleyen vakum tüpünün kırılması. Vakum tüpü, zamanla yırtılabilen ve valfi açıp kapatmaya yarayan kauçuk bir diyaframa sahiptir. Vakum tüpüne bağlı olan küçük vakum hortumu yırtılmış veya delinmiş olabilir. Vakum tüpü ile dil arasındaki itme çubuğu kırılmış, eğilmiş veya sıkışmış olabilir.
- EGR valfı bir vakum tüpü tarafından kontrol ediliyorsa, vakum tüpü de bir solenoid valf (EGR kontrol solenoid valfi) tarafından kontrol edilir. Bu valf hasar görebilir. Bu valfin vakum hortumları patlamış veya kopmuş olabilir.
- EGR valfini (flap) bir elektrik motoru çalıştırırsa, bu elektrik motoru zarar görebilir. Tüm sistem genelinde elektronik ekipmanların kablo ve prizlerinde paslanma olabileceği gibi kısa devre, kopukluk, şasede kaçak, temassızlık, gevşeklik ve benzeri sorunlar olabilir. İncelenmesi gerekiyor.
Her türlü EGR sorununuz için CNR Motors’a müraacat edebilirsiniz!
Hemen AraDiğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz: