saft-nedir

Şaft Nedir?

Şaft Nedir?

Şaft, gücü krank milinden içten yanmalı bir motorun tekerleklerine veya bir uçağın pervane miline aktaran bir parçadır.

Tahrik mili, aralarında mafsal bulunan iki dönen milden oluşur. İki mil, bir çapraz eleman ve bir mafsal ile birbirine bağlanmıştır. Bir tarafında kasnak, diğer tarafında tekerlek veya pervane bulunur. Bu, verimde herhangi bir kayıp olmadan gücün bir uçtan diğerine aktarılmasına izin verir.

Şaft’ın Tarihi

Tahrik mili, bir otomobilin şanzımanının ana bileşenidir. Motordan gelen gücün araca girdiği ve daha sonra tekerleklere bağlanan dişliyi döndürdüğü yerdir.

Tahrik mili binlerce yıldır kullanılmaktadır, ancak 1800’lerin sonlarına kadar otomobillerde standart bir özellik haline gelmemiştir. Arabaları daha güvenilir hale getirmek için Avrupa ve Amerika’daki mühendisler, kayış sistemi yerine tahrik milinde dişliler kullanmaya başladılar. Bu, arabaların bakımını eskisinden çok daha kolay hale getirdi.

İlk tahrik mili, 1885 yılında James Roberts tarafından bir demir kiriş ile yaratıldı ve daha sonra bunun yerini çelik kirişler aldı. Bu tasarımın ilk başarılı ticari uygulaması 1888’de bisikletler için üç vitesli şanzımanlarla geldi.

saft-ne-ise-yarar

Şaft’ın Motor Gücü ve Torkuna Etkisi

Tahrik mili, otomobillerde ve kamyonlarda güç aktarma sisteminin önemli bir parçasıdır. Tahrik mili, gücü motordan tekerleklere aktarır. Beygir gücü terimi genellikle bir aracın ne kadar güce sahip olduğunu tanımlamak için kullanılır.

Şaft’ın doğru çalışması, otomobil ve kamyonlarda beygir gücü ve torku etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Şaft motorda üretilen gücün en az kayıpla aktarılmasını sağlamaktadır. Bu yüzden düzgün bir şekilde çalışmayan şaft motor gücünde ve torkta kayıplara sebep olacaktır.

 

saft-arizasi

Şaft Arızası Belirtileri Nedir?

Yağ kaçakları, her türlü hareketli parçanın düzgün çalışmadığını belirten bir sorundur. Şaft genelinde ise en çok karşılaşılan sorunlardan biridir. Uzun süre park halinde durmuş bir aracın alt kısmını kontrol etmekte fayda var. Aynı zamanda şaftın uç kısmında yer alan şaft mafsallarının keçeleri zamanla özelliklerini yitirerek yağ kaçaklarına sebebiyet vermektedir. Mafsalların da kontrol edilmesi önemlidir.

 

Diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz:

 

Bize WhatsApp'tan Ulaşın!
1