Turbo Nedir?
İçindekiler
Turbo Nedir?
Turbo Nasıl Çalışır?
Turbo, türbini döndürmek için egzoz gazlarını kullanarak motora yardımcı olan bir cihazdır. Türbin döner ve bu dönüş turboşarjın önündeki kompresörü döndürmek için kullanılır.
Kompresör havayı daha küçük bir alana sıkıştırmak için kullanılır, yoğunluğunu arttırır, böylece ısıtılabilir ve daha sonra sıkıştırılmış hava olarak motora geri gönderilebilir. Bu işlem motordaki hava basıncını arttırır, bu da her bir giriş strokundan daha fazla güç oluşturulabileceği anlamına gelir.
Turboşarjlar, 20. yüzyılın başlarında, motor vuruntu sorununu çözmeye çalışan Alfred Büchi tarafından icat edildi. Hava akımına motora girmeden önce nitro oksit enjekte etmenin, havayı soğutarak ve seyrelterek vuruntuyu azaltabileceğini buldu.
Turbo Bakımı Nasıl Yapılmalı?
Turbo şarj ile ilgili bir sorun olduğunda, arabanın vuruntu yapmasına veya durmasına neden olabilir. Bu, genellikle motor bölmesine giren küçük döküntü metal parçalarının bir sonucu olan kompresörün tıkanmasından kaynaklanabilir. Bunun olmasını önlemek için, motor bölmesindeki tüm kir ve kalıntıları uzak tuttuğunuzdan emin olun.
Turbo Arızası Nasıl Anlaşılır?
Motorunuzun servise gitmesi gerekebileceğine dair herhangi bir uyarı işaretine karşı daima tetikte olmalısınız. Bunlar şunları içerir:
- Motordan gelen olağandışı sesler
- Egzoz borusundan gelen siyah duman
- Normale göre daha yüksek yakıt tüketimi
- Motorun çalışmasında sorun.
- Hızlanma esnasında vurdurma.
Turbo Tipleri Nelerdir?
Farklı turbo türleri şunlardır:
- Turboşarj. Motora giren havanın yoğunluğunu artıran, böylece daha fazla yakıtın yakılmasına ve daha fazla güç üretilmesine izin veren, egzoz tahrikli bir endüksiyon cihazı görevi gören turbolar.
- Süperşarj. Güç çıkışını artırmak için havayı motora zorlayan harici bir güç kaynağı tarafından sıkıştıran turbolar.
- Hava Türbini. Yakıtın yakılmasıyla ısıtılan gazdan mekanik iş üreten bir tür içten yanmalı motor olan gaz türbini.
- Jet motorları. Bir veya iki hava girişine sahip bir gaz türbininden ve “spooling” adı verilen bir işlemle itme üreten nozullardan oluşan jet motoru
- Ramjet. Sıkıştırılmış hava ve ateşlenen yakıtla çalıştırılan serbest bir pistondan oluşan ramjetin basit bir kontrol valfi dışında hareketli parçası yoktur. Ramjetler, gelen havayı ateşleme için yeterince sıkıştırmak için yüksek hızlara ihtiyaç duyduklarından düşük hızlarda çalışamazlar.
Diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz: